• Door Lisanne
  • In Online kwesties
  • 7 maart 2014

6 goede redenen om als zorgaanbieder te bloggen

Zakelijk bloggen is in de huidige tijd van ‘inbound marketing’ en social media een erg goede manier om je marketingkanalen aan te vullen. Waarom zou je als zorginstelling ook een blog moeten bijhouden? Lees hier zes redenen waarom een blog ook een aanvulling voor jouw zorginstelling is...

1.   Je kunt je expertise tentoon spreiden

Bloggen is dé manier om te laten zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Mensen gaan eerder af op iets wat de expert zegt, dan wat een willekeurige website vermeldt. In een blog kun je bijvoorbeeld veelvoorkomende vragen behandelen, maar ook noviteiten binnen jouw vakgebied (of instelling). Maak je sinds kort gebruik van een ultramodern apparaat, waardoor mensen gemakkelijker behandeld kunnen worden? Dan is dat het ideale moment om in de pen te klimmen. Houd er wel rekening mee dat je expertstatus verwerft door regelmatig berichten te posten en niet slechts af en toe...

2.   Je creëert een band met je doelgroep

Door in te spelen op wat er bij je doelgroep leeft kun je een band creëren met je doelgroep. Dit zorgt voor extra vertrouwen (en expertstatus) en kan leiden tot meer of trouwere patiënten/klanten/cliënten. Wanneer jij dat extra stukje service biedt waar jij over blogt en een van jouw patiënten/klanten/cliënten geeft hier een positieve reactie op, dan geloven potentiële nieuwe patiënten/klanten/cliënten dit. Ook is het een manier om empathie en begrip te laten zien. Mensen zoeken graag naar herkenbaarheid en willen gehoord worden. Als je hier goed op inspeelt versterkt dit de band met je doelgroep, wat ook kan leiden tot nieuwe patiënten/klanten/cliënten.

3.   Je kunt nieuwtjes nét iets persoonlijker brengen

Heb je een hekel aan saaie nieuwsberichten, volgens het vaste stramien en zonder persoonlijke touch? Dan is bloggen de ultieme oplossing! Zo kun je toch nieuwsberichten verspreiden, maar wel je persoonlijke stijl (of corporate stijl) uiten.

4.   Je kunt je onderscheiden van de concurrentie

Door blogs te schrijven kun je je concurrentie net een stap voor zijn. Spring hiervor in op de actualiteit, zorg voor behapbare, lichte stukken. In blogs kun je de speerpunten van jouw praktijk of instelling benadrukken. Dingen waar veel waarde aan wordt gehecht. Bovendien kun je zaken uitleggen en...

5.   Betere waardering en betere zoekmachineresultaten

Betere zoekresultaten betekent hoger in Google. Ook hiermee kun je je concurrentie een stap voor zijn. Behandel hiervoor bepaalde belangrijke kernwoorden. Of beantwoord af en toe een veelvoorkomende vraag die jij tegenkomt in jouw vakgebied en plaats dit in een blog. Als mensen iets willen weten, dan typen ze de vraag rechtstreeks in op Google. Hebben jouw concurrenten niets over deze vraag staan, dan zullen jouw berichten hoog scoren.

6.   Het kan gemakkelijk worden gedeeld via sociale kanalen

Blogs kunnen eenvoudig worden gedeeld via sociale media. De drempel is niet zo hoog als met onpersoonlijke, saaie berichten. Gebruik hiervoor ‘social buttons’ op je blog, zodat de blogs met één druk op de knop kunnen worden gedeeld. Nog makkelijker is het natuurlijk om ze zélf te delen via je sociale kanalen...

Overtuigd? Aan de slag dan maar!

Heb je hulp nodig bij je blog, of wil je tips over hoe je het schrijven van een blog kunt aanpakken? Neem dan contact met mij op via de onderstaande button, voor tips of andere manieren waarop ik jou en jouw blog kan helpen.

Djuzz gratis blog zorginstelling

Button Mail Mij of bel

Contact

Email: info@djuzz.nl
Close